Ändringar för predikoturer

Nyhet Publicerad

Från och med 1 oktober 2020 hittas predikoturerna inte i Arvika nyheter, NWT och VF längre, utan istället har du möjlighet att via webben, församlingens kalendarium, Saltaren eller hemskickat månadsblad se en uppdaterad och gemensam kalender för Svenska kyrkans församlingar inom Arvika kommun.

Allt har sin tid och predikoturerna har länge fyllt ett viktigt syfte i att informera om församlingarnas verksamhet. Nu visar undersökningar att predikoturerna läses av en mycket begränsad grupp människor, och tillsammans vill kyrkorådet prioritera om för att fler ska känna sig välkomna till all verksamhet.

Du som besökare i verksamheten har nu flera alternativ att välja mellan:

Saltaren
Saltaren delas ut gratis till alla hushåll som har postadress Arvika. Om du tillhör Svenska kyrkan i Arvika men har en annan postadress och inte får Saltaren får du gärna höra av dig så skickar vi den per post hem till dig.

Webbsidan
Regelbundet besöka webbsidan för uppdaterad information kring församlingarnas verksamhet, konsert och gudstjänstliv. www.svenskakyrkan.se/arvika

Kalendarie och månadsblad
Ta kalendariet och månadsbladet när du besöker någon kyrka eller församlingshem, där hittar du verksamheter, gudstjänster och konserter för kommande månader.

Ladda ner appen Kyrkguiden
Den finns på App Store (för Iphone) och på Google Play (för Android). Appen har gul bakgrund med vit kyrka som bild. Där hittar du hela kalendariet för Svenska kyrkan. Du kan välja att söka på den kyrka du vill se verksamheten i, söka på händelser nära den plats du befinner dig på, alternativt markera en eller flera kyrkor som ”favoriter” om du lätt vill komma åt dem på regelbunden basis. Du markerar dem som favorit genom att trycka på hjärtat upp i  högra hörnet när du klickat dig in på kyrkan.

Prenumerera på månadsblad
Du kan välja mellan att få det skickat via mail eller utskrivet och  skickat per post till dig. Du kan anmäla dig via pastorsexpeditionen. Månadsbladet skickas ut i slutet av varje månad.

Om du vill prenumerera på månadsblad är du välkommen att kontakta, Pastorsexpedition, Arvika pastorat, 0570-72 82 00 eller via e-post, arvika.pastorat@svenskakyrkan.se.
För prenumeration per post: Uppge namn, telefonnummer och adress så lägger vi till dig på prenumerationslistan.
För prenumeration per mail: Uppge namn och mailadress så lägger vi till dig på prenumerationslistan.

Frågor
Om du har frågor är du välkommen att kontakta
kyrkoherde Charlotte Mackenrott, 0570-72 82 89, charlotte.mackenrott@svenskakyrkan.se
eller