Högeruds sockenstuga

Sockenstugan ligger intill kyrkogårdsmuren vid Högeruds kyrka.

Hyrestagaren möblerar fritt i lokalen efter eget önskemål och efter de angivna säkerhetsföreskrifterna. Extra bord och stolar finns i angränsande rum. Hyrestagaren ansvarar även för att återställa lokalen såsom den togs i bruk vid ankomst. I lokalen finns även ett piano. Det finns två barnstolar i salen. Handikappvänlig ingång, handikapptoalett finns.

Städning i lokalen avser att hyrestagaren möblerar enligt instruktion, plockar löst skräp, torkar bord samt sopar golv. Städutrusning finns att tillgå i anslutning till lokalen.

I sockenstugan finns ett kök avsett för kaffekokning och färdigställande av mat.

Köket är utrustat med en stor bryggare där man kan brygga två kannor samtidigt. Kaffekannor finns att låna. I köket finns tallrikar, bestick och glas för 60 personer samt kaffekoppar till 100 personer att använda. Diskmaskin finns.

Om städning utförts undermåligt eller ej utförts alls efter nyttjande av lokalen, debiteras hyrestagaren en städavgift på 500:- från Arvika pastorat. Dukar finns att låna. För tvätt debiteras en kostnad på 50 kr/duk, faktura skickas. Tillträde till lokalen sker efter överenskommelse med expeditionen.

Högeruds sockenstuga

• 54 platser, fri möblering.
  • Handikappanpassad entré.
  • Parkering på andra sidan vägen.