Foto: Ann-Sofie Nilsson

Anderstorps församlingshem

I Anderstorps församlingshem finns en samlingssal där det får vistas 100 personer samt ett fullutrustat kök. Lokalerna är tillgängliga för personer med rörelsehinder.

Anderstorps församlingshem går att hyra för dopkalas, konfirmationskalas, bröllopsfest eller minnesstund samt vid andra högtidsdagar eller aktiviteter.

Bra att veta

• För dig som är kyrkotillhörig i någon av Gislaveds pastorats församlingar finns det möjlighet att kostnadsfritt låna lokaler för samkväm i samband med dop, konfirmation och vigsel som sker i Svenska kyrkans ordning. Detta gäller även vid begravning som sker i Svenska kyrkans ordning. Lokalerna upplåts kostnadsfritt den dagen som dopet, konfirmationen, vigseln eller begravningen sker.
  • Vid annan uthyrningen än ovanstående gäller full hyra. För aktuella priser kontakta pastorsexpeditionen på 0371-831 00.
  • Dukar, servetter och ljus ingår ej i hyran. Möjlighet finns att hyra linnedukar mot en kostnas.
    I alla lokaler i Gislaveds pastorat gäller förbud mot tobaksrökning. Husdjur får ej vistas i lokalen.
  • Lokalen skall återlämnas i samma skick som den mottogs.
  • Tillgång till lokalerna är enligt de tider som du valt att hyra. Förberedelse och efterarbete så som dukning, smyckning, disk och städning skall hinnas med inom den tiden.