Vill du hjälpa till?

Vi behöver volontärer här hos oss i Svenska kyrkan i Åhus!

I församlingen finns en diakonigrupp bestående av ca 25 personer. Tillsammans utför vi en mängd aktiviteter i församlingen. Det handlar om födelsedagsfester, soppluncher, allhelgonakaffe, Julton, besök på våra äldreboende, fredagsbingo på Åhaga och mycket annat.

En onsdag i månaden mellan kl 10-12 träffas vi i gruppen och diskuterar våra kommande aktiviteter.

Mia Snecker, diakon.

Har du tid över för att göra en insats så får du gärna var med i vår gemenskap, du är välkommen, det är bara att höra av sig!

En aktivitet som vi bedriver på våra äldreboende är promenader. På måndagar utgår vi från Möllebackshemmet och på torsdagar från Åhaga. Då är vi ett gäng som erbjuder de boende en promenad i gemenskap. Det är många som sitter i rullstol och även en del som går med rullator som uppskattar dessa små utfärder. Vi vandrar på förmiddagar, ca en timme.

Här är vi i stort behov av hjälp! Har du lust att hänga på? Ta en promenad och samtidigt köra en rullstol så att våra äldre kommer ut och får njuta av Åhusluften, det gör gott för både dig och den du hjälper!

Hör av dig till diakon Mia Snecker för mer info - tel 044-24 68 06 eller mail mia.snecker@svenskakyrkan.se