Kyrkogårds- och fastighetsförvaltningens expedition, Blåklockan
Foto: Johan Arvidsson

Expeditionen

Välkommen att kontakta expeditionen om du har frågor som rör kyrkogårdar, gravskötsel, gravsättningar med mera.

Kyrkogårdsförvaltningens expedition ligger i en ljusblå villa, mitt emot vattentornet, Peder Hardings väg 14, längst upp emot kyrkogårdarna. Hit kan du vända dig om du har frågor som rör gravsättning, gravskötsel, kyrkogårds- och fastighetsfrågor, gravrättsfrågor m m.

Christel Malmberg svarar i telefon, sköter diarieföring och bokningar, arkiv, arbetar med gravrättsfrågor m m.
Telefonnr 0498-20 68 80 eller e-post visby.kyrkogardsforvaltningen@svenskakyrkan.se

Rose-Marie Ederlöv är kyrkogårds- och fastighetschef och arbetar med övergripande kyrkogårds- och fastighetsfrågor m m.
Telefonnr 0498-20 68 36 eller e-post rose-marie.ederlov@svenskakyrkan.se

Klara Holmqvist är kyrkogårdsingenjör och arbetar med projekterings- och planeringsfrågor.
Telefonnr 0498-20 68 84 eller e-post klara.holmqvist@svenskakyrkan.se

Välkommen att höra av dej om du har frågor eller funderingar!

Sök gravar och gravsatta

Du kan själv söka gravar och gravsatta via https://gravar.se/

Välj ”Snabbsök” eller ”Avancerad sök” och fyll i de uppgifter du har gällande namn, födelsedatum, dödsdatum och ort. Behöver du sedan hjälp att hitta gravplatsen på kyrkogården, kontakta kyrkogårds- och fastighetsförvaltningen.

Kontakta kyrkogårds- och fastighetsförvaltningen

Välkommen att besöka oss, ringa eller skicka ett mejl.
Besöksadress: måndag–fredag, kl 9.30–12.00 på Peder Hardings väg 14.
Telefon: 0498-20 68 80, måndag–fredag kl 8–12.
visby.kyrkogardsforvaltningen@svenskakyrkan.se