Coronainfo

Nyhet Publicerad Ändrad

Kyrkans miljöer är heliga platser och en trygg punkt för många, särskilt i tider av kris. Så långt det är möjligt fortsätter därför Svenska kyrkans församlingar att hålla öppet och fira gudstjänst. Samtidigt följer vi noga Folkhälsomyndighetens anvisningar.

Den 9 februari släpptes alla restriktioner. Vi är glada att kunna träffas igen utan begränsningar! Samtidigt fortsätter vi att vara rädda om varandra genom att tvätta/sprita händerna ofta och stanna hemma om man känner sig krasslig.

Stöd under pandemin

Känner du dig ensam så är våra präster, vår diakon och övriga medarbetare bara ett telefonsamtal bort, redo för en pratstund!

Isolerad? Vi hjälper dig!

Bor du i Heby, Huddunge och Enåker och avstår från sociala sammanhang med anledning av risk för smitta av coronaviruset. Behöver du hjälp att handla mat, hämta ut mediciner eller skaffa andra förnödenheter? Vet du kanske någon som tillhör en riskgrupp och som behöver denna hjälp?

Vi finns här för dig och hjälper dig gärna med detta! Vi ser fram emot att höra av dig! Vi samarbetar med Centrumkyrkan.

Kontakta vår diakon Christina Teinler:
0224-343 91, 076-764 67 80
christina.teinler@svenskakyrkan.se

VILL DU HJÄLPA TILL?

Vi behöver vara många som hjälps åt. Nu hoppas vi att du har möjlighet att göra en insats för våra isolerade äldre! Har du möjlighet att hjälpa till att handla? Du anmäler dig med fördel till FRG (frivilliga resursgruppen), som fått kommunens uppdrag att organisera de ideella krafterna: 0224-361 16.

Frågor kan även ställas till:

Marcus Brodd, kyrkoherde

Christina Teinler, diakon
Se kontaktuppgifter ovan

––––––––––

Den här sidan uppdateras regelbundet, allteftersom restriktionerna förändras och vi hittar nya sätt att anpassa oss. Följ oss gärna på Facebook för att få löpande uppdateringar om vår verksamhet.

Läs merSvenska kyrkans nationella webb.