En jordgubbstårta på ett fat.

Hej alla barn och föräldrar!

Här kommer en sommarhälsning från oss i Vallentuna församling.

Vi hade så klart gärna träffat er och haft vår Sommaravslutning som vanligt, men nu går ju inte det eftersom inget riktigt är som vanligt. Vi längtar mycket efter att kunna få möta er i våra grupper och samlingar igen och hoppas det kan bli möjligt till hösten. Nu vill vi bara önska er barn och föräldrar en fin och innehållsrik sommar och hoppas att ni får vara friska. Lite längre ner på denna sida hittar du länkar till lite pyssel.

Det kommer att hända lite olika saker här runt kyrkan, som ni kan vara med på om det passar:

Sommarcafé

I trädgården bakom Klockargården, mitt emot Vallentuna kyrka, vardagar kl. 10.00 -15.00 mellan den 29/6 och 31/7. Det kommer att finnas fika och enklare mat att köpa.

Vandringsgudstjänster

Från och med söndag 28/6 firar Vallentuna församling öppna gudstjänster igen. Vi träffas kl 11 utanför Vallentuna kyrka och firar tillsammans en utomhusgudstjänst. Någon söndag vandrar vi ner till vattnet tillsammans, en annan söndag firar vi kanske i örtagården, allt beroende av vilka som samlas. Gör vädret det omöjligt att fira utomhus, håller vi avståndet och firar gudstjänst i kyrkan. Varmt välkommen till Vallentuna kyrka varje söndag kl. 11.00 hela sommaren!

Här på hemsidan kan du hitta mer information om allt detta och även lite tips och idéer på saker att göra tillsammans.

”Bara den som vandrar nära marken kan se dina under, Gud.
Låt oss aldrig bli så stora att vi inte ser de små,
larven som kryper och myran som stretar och barn som lär sig gå,
nej! Bara den som vandrar nära marken kan se dina under, Gud!”
Psalm 787 Text: Elisabeth Nordlander

Glad Sommar!

Hälsar Ann-Helen, Lisa, Maywor och Renée

Digital pyssellåda:

Kyrk-sudoku (av Karin Braw), (PDF-fil).

Måne-och-sol-sudoko med bilder (av Karin Braw och Kalmar pastorat), (PDF-fil).

Här gömmer sig en sommarpsalm (av Karin Braw och Kalmar pastorat), (PDF-fil).

Hälsningar från Bibeln (av Karin Braw och Kalmar pastorat), (PDF-fil).