Fjärdhundraland runt

Giganten bland årets rundor - tolv spännande historier i och kring Fjärdhundraland.

Det är inte bara Härkeberga som bär på historier i Fjärdhundraland ...

• Vittinge kyrka - ”Städprojektet blev en jätterenovering som inkluderar en nobelpristagare”
  • Skogs-Tibble kyrka - ”De mystiska gubbvalven framträder som kända kvinnor”
  • Balingsta kyrka - ”Den gamla kyrkoruinen och den gamla nya kyrkan”
  • Nysätra kyrka - ”Dåtid och nutid möts i en altaruppsats”, ”När stenarna har en historia”
  • Västeråker kyrka - ”Fru Ramborg Israelsdotter, mäktigare än Gustav Vasa?”
  • Fröslunda kyrka - ”Herr Granlund och den ovanliga predikstolen”, ”Den mobila kyrkan. Vad är egentligen en kyrka?”
  • Giresta kyrka - ”Kyrkan, branden, skeppet och musiken”
  • Härkeberga kyrka - ”Ont och gott i Albertus Pictors bildvärld”
  • Tillinge kyrka - ”Johans Froms ande besöker Torntuppen - en roman av Jan Fridegård”
  • Vårfrukyrkan - ”Moder Maria berättar sin syn på kyrkan och kyrkohistorien”
  • Boglösa kyrka - ”Det mystiska namnet Boglösa bland stolta bönder i gammal bygd”
  • Vallby kyrka - ”Möt Gunvor Norrman som blev klostergrundaren Paulina Mariadotter. Om dolda tecken i Vallby kyrka”

Installera Storyspot

Storyspot är en fristående app för mobiltelefon. För att ta del av berättelserna behöver den finnas installerad på din mobiltelefon.

Ladda ner Storyspot här:

Storyspot för Android