Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Begravning

När någon nära avlidit så förändras ens liv. Du som anhörig kan få stöd och hjälp av kyrkan på många olika sätt, både före, under och efter begravningen. Varmt välkommen att kontakta vårt kansli för frågor eller bokning.

I våra kyrkor finns tid reserverat för begravning varje fredag 11:00 och 14:00. Det här har vi gjort för att snabbt kunna ge svar på frågan "När kan vi ha begravning?” Dessa tider finns kyrka, präst, kantor och övrig personal tillgänglig och bereda att hjälpa till. I de allra flesta fall brukar dessa tillfällen räcka till.

Beställning av begravningstid görs enklast genom att ringa kansliet på telefon 010-451 38 00 (mån, tis, tors, fre 9:00-12:00, ons 13:00-15:00) då du genast får svar om tiden du önskar är ledig. Eller kontakta en begravningbyrå som då ringer till oss för att kolla samma sak.

På våra gemensamma pastoratsidor finns mer information om begravning. Läs mer här