Dopet är en fest i Guds familj

Man kan bara döpas en gång och det kan ske när som helst i livet. I vår kyrka är det vanligt att barn döps när de är mellan tre månader och ett år men det är aldrig för tidigt eller för sent att låta döpa sitt barn eller att döpas som vuxen.

För en del blir dopgudstjänsten det första tillfället då familj, släkt och vänner får träffa den nya familjemedlemmen och man väljer att bjuda in många till kyrkan.
Andra väljer att bara ha den närmaste familjen med vid dopet eller helt enkelt att bara vara förälder och barn.
Dopet är lika rätt oavsett om man väljer att fira det i stort eller litet format.

Det finns möjlighet att fira dop i söndagens huvudgudstjänst, ofta kl 10.00 i någon av våra kyrkor.
Det går också att boka dopgudstjänst på lördagar. Dopgudstjänst firar vi kl 11.00, 13.00 och 15.00.

Kontakta gärna församlingsexpeditionen för information och bokning - se nedan!

Om du vill ha en lokal att fira dopfest i, finns våra två församlingshem i Strövelstorp och Ausås. Sedan maj 2019 har kyrkorådet beslutat att det inte kostar något att låna församlingshemmet för dopfest i anslutn ing till dopgudstjänst.

Boka dop och/eller vigsel

genom att maila strovelstorps.forsamling@svenskakyrkan.se eller ringa församlingsexpeditionen på 0702-64 37 31

Strövelstorps Församlingsexpedition

Strövelstorps församling

Församlingsexpeditionen

Mer om Strövelstorps Församlingsexpedition

Församlingsexpeditionen är öppen mån-tors kl 10-12. Övrig tid svarar vi när vi har möjlighet. Via expeditionen kan du boka tid för dop och vigsel eller få hjälp att boka för begravning. Du kan också boka om du vill hyra någon av våra lokaler. För frågor om gravar och kyrkogård - kontakta istället arbetsledande kyrkvaktmästare Per Holmgren.