Utflykt till Borrby

18 juni i samband med en av våra kyrksöndagar (Det går fortfarande bra att anmäla sig!)

Utflykt

Den 18 juni under en av våra kyrksöndagar så kommer vi att göra en utflykt till Borrby med visning av kyrkan och få veta mer om arbetet med kyrktornet och spiran. Efteråt så fikar vi och dricker kaffe i prästgårdsparken.

Avfärd från Stora Köpinge 13:30.

Föranmälan till utflykten, senast 4 juni till Görel eller Marja, se infomration nedan. (Det går fortfarande bra att göra en sen anmälan!)

Blir vi många anmälda, så hyr vi en buss, annars kör vi egna bilar.

Varmt välkommen att följa med på utflykt!

Kyrksöndag

Under sommaren fortsätter vi med en kyrksöndag i månaden. ”Kyrksöndag” innebär att vi firar mässa i Stora Köpinge kyrka 10:30 och därefter äter vi gemensam lunch i prästgården som församlingen står för.

Under eftermiddagen tar ett program vid, som exempelvis utflykten till Borrby.

De gånger vi inte åker iväg på utflykt eller liknande så avslutas dagen med Café Fårflocken 16:30 på Betlehem.

Görel Baldetorp

Kyrkokamrer, Stora Köpinge församling