En nattvardskalk med vin och ett fat med oblater står på altaret.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Gudstjänst och andakt

Här finns information om våra gudstjänster och andakter.

Gudstjänster

I Stora Köpinge församling firar vi mässa varje söndag och kyrklig helgdag året om klockan 10:30 i någon av våra kyrkor. Vid några undantag är det en annan tid eller plats som gäller men då aviseras detta i kalendern.

Välkommen att fira gudstjänst!

Middagsbön

På vardagar måndag, tisdag, onsdag och torsdag har vi middagsbön i Stora Köpinge kyrka klockan 11:45. Vi sjunger psalmer, lyssnar till texter och ber tillammans.

Välkommen till middagsbön!

Hjärtats mässa

Första fredagen i månaden firar vi Hjärtats mässa. En mässa med egen karaktär och utformning som firas i Stora Köpinge kyrka.

Vill du veta mer? Kontakta Jonas Ahlner.

Morgonmässa

Andra tisdagen i månaden firar vi en enklare morgonmässa i Stora Köpinge kyrka. Efter mässan bjuder församlingen på gemensam frukost inne i prästgården. Mässan börjar klockan 09:00.

Taizémässa

Första söndagen i månaden firar vi taizémässa i Stora Herrestads kyrka kl 17:00.

En enkel mässa med böner, bibelord och sånger som sjungs gång på gång i enkla stämmor, inramat av tystnad och tända ljus.