Foto: Magnus Aronson /Ikon

Fotografera tro och religion

Hur fotograferar man någons tro och hur närmar vi oss heliga platser med kamera? Anmäl intresse för en fyradagars fotokurs med fotograf Magnus Aronson.

Under fyra dagar tar fotograf Magnus Aronson och Svenska teologiska institutet med dig på en resa genom Jerusalem, staden på berget, där kameran får bli vår lots in i möten över religionsgränser och i sökandet efter hållbar samexistens. Vi samtalar om vad det är vi ser i den andres religion och hur våra egna föreställningar påverkar vilka bilder vi tar.

Innehåll

Föreläsningar, guidad tur i Jerusalems gamla stad, fotoutflykter till fots och med lokaltrafik, gemensamma fotoövningar.

Tid: Våren 2024, datum ännu inte bestämt.

Pris: 12.500 sek/person

I priset ingår 5 nätter halvpension i enkelrum på Svenska teologiska institutet, utflykter, föreläsningar och guidade turer. Möjlighet finns att mot tillägg stanna ytterligare dagar för egna äventyr.

Tillkommer: Resa till och från Israel, egen reseförsäkring samt måltider utanför institutet.

Intresseanmälan

Minst 8 deltagare behövs för att kursen ska kunna genomföras. Anmäl ditt intresse redan nu! Använd formläret nedan eller skriv till anna.hjalm@svenskakyrkan.se

Magnus Aronson

Magnus Aronson är frilansfotograf och ofta anlitad för att spegla vardag och fest i Svenska kyrkan. I många år har han rest runt om i världen för att dokumentera Act Svenska kyrkas arbete. Hans bilder kännetäcknas av närvaro och att vara fångade i ögonblicket.

Foto: Magnus Aronson