Foto: Kristin Lidell /Ikon

S:t Petri kyrkokör

Vi sjunger klassisk musik, visor och traditionell kyrkomusik. Ibland uppför kören större musikverk och är med i olika typer av musikprojekt tillsammans med andra körer och instrumentalister.

Övningstid: Torsdagar kl. 19.00-20.45 i S:t Petri kyrka.
Körledare: Carolina Fröberg

Kören har en viktig uppgift i kyrkan. Kören förmedlar sångglädje och gemenskap. Som medlem i S:t Petri kyrkokör får du uppleva både vardag och fest. Vi genomför sångresor tillsammans och besöker andra platser och kyrkor.

Vi sjunger klassisk musik, visor och traditionell kyrkomusik. Ibland uppför vi större musikverk eller är med i olika typer av musikprojekt tillsammans med andra körer och instrumentalister.

S:t Petri kyrkokör grundades redan 1926 och är inte bara en av de äldsta, utan också en av de största blandade körerna i Västervik. Vi välkomnar gärna nya medlemmar!