Flicka med glasögon och lila tröja springer mot kameran
Foto: Johannes Frandsen / Ikon

Juniorerna i Västervik

För barn i årskurs 4-7. Följ oss gärna på Facebook och Instagram där kommer det roliga, intressanta och tänkvärda inlägg.

När: Måndagar kl 15.30 - 17.30
Ålder: årskurs 4-7.
Var: Andreasgården. (Granne med Skogshagaskolan). Norra vägen 11, Västervik.

Välkommen hit efter skolan! Hos oss är du välkommen som den du är. Vi pysslar,
spelar pingis och spel, ägnar oss åt friluftsliv och ser på film. Vi äter också ett mellanmål tillsammans, ibland bakar vi och lagar mat. Vi har familjekvällar med andakter. Under loven ordnar vi olika aktiviteter, exempelvis åker vi på läger tillsammans.
Verksamheten är gratis. (Hör gärna av er om barnet inte kommer för vår planering).

Viktiga datum våren 2024
11 mars: Film!
24 mars: Familjemässa (palmsöndagen) i Sankt Petri kyrka  kl. 11.00.
Barn- och ungdomskörerna sjunger. Om du kommer en stund innan finns det olika uppgifter för barnen att hjälpa till med, som att läsa, gå i processionen, räkna kollekt och servera fika mm.
28 mars: Skärtorsdagsmässa kl. 19.00 på Andreas
3 april: Påsklovskul i trädgården på Elvan i Prostgården (vid stadsparken) kl. 10.00-15.00. Grillmöjligheter för dig som har med eget, äggjakt, tipspromenad, kluring och annat kul. Barn under 10 år i vuxet sällskap.
4 april: Juniordag kl. 10.00-15.00. Vi utgår från Elvan. Stadskamp, grilla och lekar mm.
7 april: Gudstjänst på Andreas kl. 17.00.
11 april: OBS! Torsdag: Simhallen. Vi samlas på Andreas kl. 15.15 och åker sedan buss. Barnen hämtas ca kl 18.30. För den som vill cykla själv är det samling vid simhallen ca kl. 16.00.
24 april: Så- och planterakväll på Andreas kl. 17.30-20.00. Vi har grillen igång. Du tar med eget att grilla, fika finns, andakt. Vi sår och planterar för att hjälpa våra bin, humlor och fjärilar mm. Tag med räfsa om du har när vi fagar ängarna (ta bort gammalt gräs mm.)
13 maj: Våffelkväll på Andreas. Vi servererar FUB, anhöriga och förbipasserande, försäljning utifrån barnens idéer.
17-19 maj: Läger på Gläntan. Vuxna  behövs som nattvärd. Mer info senare.  Anmälan senast 6 maj.
29 maj: Avslutning och gudstjänst för grupperna på Andreas kl. 17.00-20.00. Vi har grillen igång för den som vill grilla, vi bjuder på fika. Uteleksaker mm.
3 juni: Junioravslutning på Marsbäcken

Reservationer för ändringar med datum, innehåll och tider mm.

Kul i sommar på Gläntan måndag-fredag veckorna 25, 26 och 33.

Kul i sommar

Nu är anmälan öppen för sommarens Kul i sommar! Välkommen till Gläntan, smultronstället i Västervik. Sommar, lek, äventyr för dig som är född 2010-2014.

ANMÄLNINGSFORMULÄR:

Vi behandlar dina personuppgifter enligt dataskyddsförordning, GDPR. Vill du veta mer: https://admin.svenskakyrkan.se/sodratjust/sa-behandlar-sodra-tjusts-pastorat-dina-personuppgifter