Livsstegen

För oss som vill hitta en ny väg och livsförändring som varar.

Vi har alla delar av livet vi känner att vi behöver komma till rätta med. Sådant som kan få oss att känna oss maktlösa. Det kan vara områden som är olika för oss alla. Kanske handlar det om en relation, vår arbetssituation eller det faktum att livet en dag kommer att ta slut. Kanske har ett livsproblem gjort tillvaron komplicerad? Detta är tillfället för dig som vill påbörja denna inre resa, vem du än är.

Livsstegen är ett självhjälpsprogram där deltagarna träffas vid tolv tillfällen. Varje träff är ett nytt steg framåt från maktlöshet mot försoning, tacksamhet och medkänsla. Vi använder oss av Livsstegen: 12 steg till inre hälsa, en handbok för personlig utveckling och existentiell hälsa av Olle och Fotiní Carlsson.

Under våren pågår två Livsstegen-grupper på Mariagården i Söderhamn. En daggrupp som träffas en måndagar och en kvällsgrupp som träffas på torsdagar.

Läs mer om Livsstegen

Tolv steg för oss som vill hitta vår väg i livet

- Våra livsproblem kan vara stora och små. Någon har sagt att livet är det som händer medan vi är på väg dit vi ska, säger Maria Idänge, församlingens kyrkoherde. Och hon fortsätter med att ställa några frågor: Men vad händer om vi går vilse? När vi tappar fotfästet, orken, självförtroendet eller hoppet?