Skinnskattebergs kyrkogård
Foto: Ingrid Hagewald

Våra kyrkogårdar

Vi har tre kyrkogårdar, samtliga med minneslund samt askgravplatser i Hed och Skinnskatteberg. Här kan du hitta information rörande gravvård i vår församling.

I vår församling kan vi erbjuda tre kyrkogårdar med vanliga kistgravar, urnlundar, askgravar, askgravplatser eller minneslundar. För mer information om dessa olika varianter kan du läsa mer om i länkarna nedan.

minneslunden i Skinnskatteberg

Minneslunden

En minneslund är avsedd för ett gravskick med kollektiv och anonym karaktär, där avlidnas aska gravsätts inom gemensamt område.

Askgravplats

En askgravplats är ett alternativ för den som vill veta var askan är gravsatt samt ha en gravplats att besöka, men av olika anledningar inte har möjlighet att sköta en gravplats.

Ramsells gravkor

Begravningsavgiften

Begravningsavgiften gäller ALLA som är folkbokförda i Sverige oavsett om du tillhör något trossamfund eller ej.

Skinnskatteberg södra kyrkogård

Gravskötsel

Här kan du se information om vad som gäller för gravskötsel i vår församling.