dop, barn doppar hand i vatten
Foto: Louise Hedberg

Dop

Välkommen till dop! Dopgudstjänster hålls i alla våra kyrkor eller på annan plats man kommit överens om.

Ett dop kan ske dels i en egen dopgudstjänst eller i samband med den ordinarie gudstjänsten på söndagen.

Dopklänning finns att låna gratis för församlingsbor. Församlingshemmet är också tillgängligt (utan kostnad för församlingsbor), för ett eventuellt dopkaffe efteråt.
Både dopklänning och församlingshem bokas i samband med bokningen av dopet på expeditionen.

Prästen tar kontakt med dopfamiljen i god tid innan dopet. Gudstjänsten utformas sedan i samråd med musiker, präst och dopfamilj.

Dopet är kostnadsfritt.

För att boka dop, ring till expeditionen i Skinnskatteberg för att boka in tiden och lokalen ni önskar. Ring expeditionen på 0222- 336 36 måndag till torsdag 10-12.