Sommarläger 2024

Nu är det dags att anmäla intresse till årets sommarläger för barn och föräldrar! 8-12 juli (v 28) åker vi till Hjälmargården och under fem härliga sommardagar så erbjuder vi din familj vila, miljöombyte och en möjlighet att umgås med nya och gamla vänner.

Intresseanmälan genom formuläret längre ned på sidan.

OM LÄGRET
Sommaren, med all sin härliga grönska och sitt ljus, är en härlig tid. Men det kan också vara svårt att leva upp till alla förväntningar kring aktiviteter och samvaro på sommarlovet. Oavsett situation så är din familj varmt välkomna att vara en del av Skarpnäcks församlings sommarläger! Vi åker iväg tillsammans till Hjälmargården, cirka 18 mil från Skarpnäck, under dagarna 8-12 juli (vecka 28).

Under fem härliga sommardagar erbjuder vi er familj mer tid med varandra, miljöombyte och en möjlighet att umgås med nya och gamla vänner. Dagarna kommer att fyllas till bredden av gemenskap, andakter, bad, lek, pyssel, musik
och massor av andra roliga aktiviteter. Ni som familj är tillsammans under hela lägret - värdefull tid, borta från vardagen!

Några korta fakta:

• Lägret erbjuds för familjer som är boende i Skarpnäcks församling.
  • Lägret är kostnadsfritt.
  • Platsantalet är begränsat och i mitten av maj får ni ett besked om ni har en plats på lägret.
  • Vi åker från Skarpnäck på morgonen måndag 8 juli och beräknas komma hem på eftermiddagen fredag 12 juli.
  • Det finns möjlighet till enskilda samtal.
  • Lägret är helt alkohol- och drogfritt.

Viktig information:

• Anmälan är en intresseanmälan, det ger er inte en garanterad plats. Platserna fördelas i mitten av maj.
  • Sommarlägret erbjuds familjer som bor i Skarpnäcks församlings geografiska område.
  • Innan resan sker ett obligatoriskt informationsmöte. De som ska resa med på lägret måste vara med på mötet för att få följa med på lägret! Informationsmötet sker torsdag13 juni mellan kl 16.30-18.30, vi äter middag tillsammans. Vi kallar till detta när deltagarlistan är klar.
  • För avbokning efter 17 juni kommer församlingen att ta ut en avgift av er på 1 000 kr.

Är du nyfiken på Hjälmargården, gå gärna in på deras hemsida och läs mer

Intresseanmälan stänger 28 april. Efter det fördelas platserna och du får besked i mitten av maj.

Har du frågor, kontakta verksamhetschef Jerker Ekvall på tel:
08-505 815 04 (om du inte får svar, tala in namn och telefonnummer på telefonsvararen) eller mejla: jerker.ekvall@svenskakyrkan.se

INTRESSEANMÄLAN ÄR ÖPPEN

Anmälan sker endast via vår webb via detta formulär.