Verksamheter

Snart startar höstterminen i församlingen och det finns många olika verksamheter för alla åldrar! Allt är utan kostnad i församlingen och du är varmt välkommen att bara komma och testa för att se om det är något för dig! Kalendern här på webben (se lite längre ned) är alltid helt uppdaterad vad gäller datum och tider. Hoppas att vi ses!

Barn med vuxen tillsammans

Både stora och små människor ska känna sig hemma i kyrkan. Vi vill skapa positiva mötesplatser med lek, sång, pyssel, fika och samtal. Allt i välsignad gemenskap.

Ungdom

Kom och häng med ungdomsgänget i församlingen under vårterminen! Församlingen har ungdomsverksamhet måndag-torsdag och söndag. All verksamhet är gratis.

Vuxen

Det spelar ingen roll om du är troende, tvivlare, sökare eller ateist. Alla får plats i församlingens verksamheter för vuxna. Längst ned på sidan hittar du en digital kalender för all församlingens verksamhet.

Gemenskap

Kom och dela en stund med gemenskap under dagtid på tisdagar i Skarpnäck på Markusplatsen och på fredagar i Bagarmossens kyrka.

Kör, musik & kultur

I Skarpnäcks församling kan du ta del av olika kulturevenemang, allt från musikgudstjänster och storslagna konserter med kör, orkester och orgel - till utställningar och temakvällar.

Unga vuxna

Unga vuxna är en grupp för dig som är mellan 18-25 år, där samtal om tro och livsfrågor blandas med önskade aktiviteter. Hitta en gemenskap med andra unga vuxna som är i samma period i livet.