Information till begravningsbyråer

Skärholmens församling erbjuder begravningar i Skärholmens kyrka och Bredängs kyrka.

Begravningstider

Tisdag: kl. 11.00 och 14.00 i Skärholmens kyrka
Torsdag:
kl. 14.00 i Skärholmens kyrka eller Bredängs kyrka
Fredag: kl. 11.00 och 14.00 i Skärholmens kyrka och Bredängs kyrka

Dessa dagar kan präst och musiker från församlingen även tjänstgöra på annan plats, så som Skogskyrkogården eller närliggande församlingar. Om begravning önskas på annan dag än ovanstående kan församlingen inte garantera präst och heller inte betala ersättning till präst utifrån.

I samband med begravningar i församlingens kyrkor finns möjlighet att boka lokal för minnesstund (gäller ej torsdag eftermiddag i skärholmens kyrka). Observera att ingen husmor finns tillgänglig i samband med minnesstunderna.

För bokning och mer information om begravningar i Skärholmens församling, kontakta expeditionen på tel 08-680 94 30 eller via skarholmen.info@svenskakyrkan.se.

Bokningen har öppet måndag-fredag kl 10-12 samt 12.30-14.
Torsdagar har vi endast öppet kl 12.30-14.