Foto: Josefin Roos

Församlingspedagoger, kyrkomusiker, präster och diakoner i Skara stift

Torsdag 15 juni sändes två kyrkomusiker och tre församlingspedagoger ut i tjänst av biskop Åke Bonnier i Skara domkyrka. Söndag 11 juni vigdes fyra till diakoner och tre till präster i Skara domkyrka av biskop Åke Bonnier.

Nyvigda diakonerna och prästerna Marianne Merin, Christine Sörner, Marita Jalonen, Elisabeth L Johannesson, Anna Dahlgren Carlsson, Gunnar Nilsson och Therese Jonsson tillsammans med biskop Åke Bonnier. Foto: Josefin Roos

Nya diakoner

11 juni vigdes Marianne Merin, Elisabeth L Johannesson, Therese Jonsson och Marita Jalonen till diakoner av biskop Åke Bonnier i Skara domkyrka. Lär känna dem mer här!

Nya präster

11 juni vigdes Anna Carlsson, Christine Sörner och Gunnar Nilsson till präster av biskop Åke Bonnier i Skara domkyrka. Lär känna dem mer här!

Nya församlingspedagoger

Torsdag 15 juni 18.30 sänds de nyutexaminerade församlingspedagogerna Christine Ohliw, Sofia Andersson och Monica Schrewelius ut i tjänst av biskop Åke Bonnier i Skara domkyrka. Lär känna dem mer här!

Nya kyrkomusiker

Torsdag 15 juni 18.30 sänds de nyutexaminerade kyrkomusikerna Wilma Persson och Natalia Johansson ut i tjänst av biskop Åke Bonnier i Skara domkyrka. Lär känna dem mer här!