Klockringning och ljuständning

Lördag 7 april är kyrkan öppen för att be och tända ljus för offren och anhöriga efter terrordådet på Drottninggatan. Kyrkklockan ringer under en minut kl 15.00.

Lördag 7 april är Uppenbarelsekyrkan öppen till kl 19.00 med möjlighet att tända ljus och samla sig i en stilla stund i bön för offren och anhöriga efter terrordådet på Drottninggatan.

Kyrkklockan ringer under en minut kl 15.00

Ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det.

Gudstjänst i SVT 7 april kl 12.00

I Adolf Fredriks kyrka i Stockholm hålls en gudstjänst för särskilt inbjudna gäster lördag 7 april kl 12.00. Inbjudna är anhöriga och särskilt drabbade, berörda som hjälpte till under dagen (ambulans, polis, räddningstjänst, krisstödjare m.fl.) samt representanter för det officiella Sverige. Gudstjänsten leds av kyrkoherde Annika Millde. Medverkar gör även ärkebiskop Antje Jackelén, biskop Eva Brunne samt Stockholms interreligiösa råd, Iris. Sång framförs av Adolf Fredriks kyrkokörer. Gudstjänsten kommer att livesändas klockan 12.00 i SVT.

Gospel som motbild

Utdrag från kyrkoherde Thomas Arlevalls predikan vid Gospelmässa i Uppenbarelsekyrkan den 9 april 2017. Om goda handlingar som är en motbild till terror.