Foto: Christian Olsmalm

Helgmålsbön "Livets källa"

Nyhet Publicerad Ändrad

”Kyrkan och gudstjänstlivet ska vara en källa att hämta kraft ur för att gå vidare” Välkommen att vara med på ett digitalt helgsmål inför andra söndagen efter trettondedagen tillsammans med Lars Viper, Katja Själander, EvaMarie Agnelid och Mats Agnelid.

Tidigare Helgmålsböner

Helgmålsbön inför Trettondedag jul

”Precis som de österländska stjärntydarna behöver vi riktmärken för att inte komma bort från vårt sökande”. Välkommen att vara med på ett digitalt helgsmål inför Trettondedag jul tillsammans med Ulrica Hamrin.

Helgmålsbön inför söndag efter trettondedag jul

”Det är här det börjar, i dopet. Vi döps in i Kristus. Vi blir förenade med honom och hans liv och gärning” Välkommen att vara med på ett digitalt helgsmål inför söndag efter trettondedag jul tillsammans med Lars Viper, EvaMarie Agnelid och Mats Agnelid.

Helgmålsbön "Guds hus"

”Klockorna ringer, och kyrkorna står öppna, och här får vi sitta ned, tända ljus och be till Gud. Vi får glädjas åt att Guds hus står öppna och tillgängliga för oss. Aldrig har dessa byggnader varit viktigare än nu, dessa pandemidagar.” Välkommen att vara med på ett digital helgsmål inför söndag efter nyår tillsammans med Lars Viper.

Helgmålsbön "Guds barn"

Helgsmål inför söndag efter jul från Uppenbarelsekyrkan.

Helgmålsbön "Martyrerna"

Helgsmål på juldagen inför annandag jul från Uppenbarelsekyrkan.

Helgmålsbön "Herrens moder"

Helgsmål inför fjärde söndagen i advent från Uppenbarelsekyrkan.

Helgmålsbön "Bana väg för Herren"

Helgsmål inför tredje söndagen i advent från Uppenbarelsekyrkan.

Helgmålsbön "Guds rike är nära"

Helgsmål inför andra söndagen i advent från Uppenbarelsekyrkan.

Helgmålsbön "Vi behöver tända ljus".

”Öppnar vi hjärtats dörr så kommer Gud in genom den med sitt ljus för att lysa upp vårt inre mörker” Helgsmål inför Första söndagen i advent från Uppenbarelsekyrkan.

Helgmålsbön Domssöndagen

”Det viktig att vi ser varandra, att vi ringer varandra, att vi stöttar varandra, att vi ber för varandra. Det kan vi göra denna tid. Så att denna tid blir lite ljusare. Lite mer hoppfull för oss alla”. Helgsmål inför Domssöndagen från Uppenbarelsekyrkan.

Helgmålsbön 10 oktober

"Tacksägelsens perspektiv är att se att glaset inte är halvtomt utan halvfullt" Helgsmål inför Tacksägelsedagen. Medverkande kyrkoherde Lars Viper.

Helgmålsbön allhelgonahelgen

”Det här året har varit speciellt på flera sätt och vis. Vi har varit drabbade av en pandemi. Flera människor än vanligt har drabbats av död och sjukdom. Många har ställts inför oväntade avsked och svåra beslut. Det är viktigt denna helg att få minnas, få tända ljus, bli stilla och få tänka att livet är inneslutet i Guds goda händer” Helgsmål från Skogsö kapell inför Allhelgona. Medverkande kyrkoherde Lars Viper.

Helgmålsbön 4 oktober

”Fri som en fågel - fri från allt det som vi ständigt jagar efter” Den Helige Mikaels dag. Medverkande kyrkoherde Lars Viper.

Helgmålsbön 12 september

Fjortonde söndagen efter trefaldighet. Medverkande kyrkoherde Lars Viper. Under vår, sommar och en bit in på hösten har vi delat Helgsmål där vi finns i våra digitala flöden som webb, Facebook och Instagram. Nu gör vi ett uppehåll. Vi ses på annat sätt!

Helgmålsbön 5 september - "Medmänniskan"

"Allt vad ni vill att människorna skall göra för er, det skall ni också göra för dem." Trettonde söndagen efter trefaldighet. Medverkande kyrkoherde Lars Viper.

Helgmålsbön 29 augusti - "Friheten i Kristus"

"Genom dopet och tron befrias vi till att vara den vi är ämnad att vara". Tolfte söndagen efter trefaldighet. Medverkande kyrkoherde Lars Viper.

Helgmålsbön 15 augusti

"...den som är minst av er alla, han är stor”. Tionde söndagen efter trefaldighet. Medverkande kyrkoherde Lars Viper.

Helgmålsbön 8 augusti

Nionde söndagen efter trefaldighet. Medverkande kyrkoherde Lars Viper.

Helgmålsbön 1 augusti

Åttonde söndagen efter trefaldighet. Medverkande kyrkoherde Lars Viper.

Helgmålsbön 25 juli

Kristi förklarings dag. Medverkande kyrkoherde Lars Viper.

Helgmålsbön 18 juli

"Gud är närvarade i mitt liv med kärlek, nåd, barmhärtighet och förlåtelse." Sjätte söndagen efter trefaldighet. Medverkande kyrkoherde Lars Viper.

Helgmålsbön 11 juli

"Helgonen finns där som fyrar när vi ska navigera fram ellan kobbar och skär så att vi inte går på grund". Apostladagen. Medverkande kyrkoherde Lars Viper.

Helgmålsbön 4 juli

"Döm inte så ska ni inte bli dömda". Fjärde söndagen efter trefaldighet. Medverkande kyrkoherde Lars Viper.

Helgmålsbön 27 juni

Tredje söndagen efter trefaldighet. Medverkande kyrkoherde Lars Viper.

Helgmålsbön Midsommardagen

Helgmålsbön 6 juni

Medverkande kyrkoherde Lars Viper.

Helgmålsbön 30 maj - "Inre törst"

Helgmålsbön 23 maj

Helgmålsbön 16 maj

Helgmålsbön 9 maj

Helgmålsbön 2 maj

Helgmålsbön

Lördag 25 april, Källan framför Uppenbarelsekyrkan. Medverkande kyrkoherde Lars Viper.