Hitta grav

Nu kan du lättare hitta dina anhöriga på kyrkogården.

Sök upp dina anhörigas gravar!

Rommele pastorat har startat upp några projekt för att hänga med i den digitala utvecklingen. Olika söktjänster finns nu tillgängliga för dig som ägnar dig åt släktforskning eller som är allmänt nyfiken på kyrkogårdar och gravplatser.

Gravar.se
Detta är en söktjänst för gravplatser och gravsatta på svenska kyrkogårdar.
Här kan du söka upp personer med deras namn och/eller begravningsplats. Ett tips är att söka på Rommele pastorat, sedan välja vilken församling du är intresserad av. Då ser du alla gravar på vald kyrkogård och kan leta vidare för att se vilka som är begravda där.

Webbkarta.agrando.se
Detta är en något mera detaljerad söktjänst för svenska gravplatser. Sök på Rommele pastorat och välj vilken kyrkogård du är intresserad av. Fyll i de uppgifter du har, såsom namn, födelsedatum, dödsdatum och/eller gravsättningsdatum. Förutom de nämnda uppgifterna får du också reda på gravens ID. Klicka på pilen framför namnet och du ser om det är flera begravda på graven. Om du vill se var på kyrkogården graven finns, klicka på knappen ”Visa alla”.