Äntligen!

En lättnad i restriktionerna

Äntligen får flera vara med!

De nya restriktionerna ger oss möjlighet att erbjuda flera att komma till våra kyrkor, både till söndagens gudstjänstfirande, vid dop eller vigsel, och till den fina stund som begravningen ger oss.
Givetvis fortsätter vi följa de regler som finns och har därför markerat tydligt var man får sitta i bänkraderna.
Det känns väldigt skönt att äntligen kunna säga välkommen, och också veta att många fler verkligen kan komma.

För våra kyrkor gäller följande maxantal

Fors och Rommele kyrka

Max 50 personer utan markerade sittplatser. Även mer än 50 personer kan vara möjligt om sällskap sitter vid de markerade sittplatserna på varannan bänkrad. Ett sällskap får inte vara större än 8 personer. Vid flera mindre sällskap ska max 4 personer sitta på varje markerad bänkrad och det ska vara minst en meter mellan varje sällskap. Om enskilda individer sitter i bänkraderna får maximalt 3 personer sitta per markerad bänkrad.

Upphärads kyrka

Max 50 personer utan markerade platser. Vi bedömer kyrkan vara för liten för att ta in fler än 50 personer även om det finns markerade platser.

Samlingar i våra församlingshem

Vi bedömer att våra lokaler är för små för att följa restriktionerna som tillåter 50 personer. Därför har vi bestämt att endast samlingar för minnesstunder är möjliga. Minnesstunder - max 20 personer exkl. serveringspersonal.
Utöver minnesstunder tillåter vi, i nuläget, inga andra samlingar, såsom dopkaffe eller liknande.

Som sagt, välkommen!