September i Svenska kyrkan i Rom

En ny spännande termin och nya spännande bekantskaper!

Alla vänner av Svenska kyrkan i Rom/Italien!

Vi står inför en höst full av nya utmaningar och nya bekantskaper. Nedan presenteras den nya personalen helt kort. Mer information kommer i Lukasbrevet.

Vi startar terminen med Öppet hus den 18 september och då kör även basargruppen igång med planeringen inför Julbasaren 2019.
Första högmässan är söndagen den 22 september i S:ta Katarina kapell. Välkommen!

Den 1 september kommer Erik Holmlund till Rom för att vikariera som präst hos oss. Han kommer att ha flera välsignelser runt om i Italien och kommer att leda den första högmässan den 22 september.
Erik möter gärna församlingen. Har du lust att titta förbi kontakta Erik via mail så kan ni komma överens om tid och plats: erik.holmlund@gmail.com

Erik Holmlund Foto: Maria Patrizi

Den 23 september börjar Marie och Olof Olsson som assistent och kyrkoherde här i Rom. Det är så roligt att få hälsa dem välkomna i församlingen! Låt oss alla hjälpas åt med det så att de kommer in i verksamheten på ett smidigt sätt. De rivstartar med barntimmar och bokcirkel!

Marie & Olof Olsson