Kvinnor och män samlade utanför Pilgrimscentrum
Foto: Rödeby församling

Vill du bli en av oss?

Vi söker ekonomiansvarig 100 %

Vår nuvarande kyrkokamrer går vidare till nya utmaningar och vi söker en efterträdare.

Tjänsten innebär att du kommer att arbeta med löpande redovisning, bokslut, budget, personaladministration samt sekreterare i kyrkoråd och kyrkofullmäktige.

Du har relevant ekonomisk utbildning. Önskvärt är att du har tidigare erfarenhet av ekonomiskt arbete i Svenska kyrkan.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, dock kan provanställning tillämpas. Naturligtvis tillhör du Svenska kyrkan och delar dess värderingar.

Tillträde under våren 2023 enligt överenskommelse. Ange löneanspråk.

Rödeby församling ligger i Blekinge, strax norr om Karlskrona. Kyrkan ligger centralt mitt i samhället. Vi är ett litet och flexibelt arbetslag med många kompetenser där vi månar om varandra. Vi erbjuder en trivsam arbetsplats i fräscha och ändamålsenliga lokaler.

Upplysningar lämnas av kyrkokamrer Marie Skyllberg telefon 0455-33 77 35 eller kyrkoherde Mats Svensson 0455-33 77 30.
Facklig representant Anders Christensson, Vision, telefon 040-27 90 25.

Skicka din ansökan, CV och personligt brev, via e-post till: mats.svensson4@svenskakyrkan.se eller
Rödeby församling, Stationsvägen 38, 373 42 Rödeby.
Märk din ansökan med ”Ekonom”