Foto: Magnus Aronson/Ikon

Barnverksamhet

Skaparkraft

Gillar du att skapa i olika material och är mellan 7 och 12 år?  Då är Skaparkraft en grupp för dig. Vi äter mellis, lyssnar till berättelse, umgås, skapar och pysslar tillsammans. Fritidsbarn hämtas utanför Skeppet kl. 14.15 (anmäl till oss och till fritids om du vill bli hämtad). Vill du börja på skaparkraft? Kontakta Ida Johansson eller Patricia Näslund.

Måndagar och tisdagar kl. 14.40-16.30 i Rimforsa församlingsgård

Stor och liten

Öppen förskola för barn 0-5 år i vuxens sällskap. Torsdagar 13.30-16.00. Start 8 februari. Vi startar med enkel familjegympa sedan fikar och leker vi. Avslutar med en enkel andakt.

Kontakt: Patricia Näslund

Kryp och sjung

18 april

16 maj

För mer info kring tema på kryp och sjung hänvisar vi till Rimforsa församlings facebook/instagram

Kontakt: Patricia Näslund

Familjemässor

Familjemässor är i församlingsgården kl 11.00 på söndagar följande datum:

Söndag den 10 mars, skaparkraft bidrar med egenbakat bröd.

Söndag den 27 mars, skaparkraft medverkar med drama i familjemässan.

Söndagsskola

Söndagsskola är ett av Rimforsa församlings prioriterade utvecklingsområden. Vi fortsätter att tänka kring olika former för en framtida söndagsskoleverksamhet.

Sportlovschill och Höstlovschill

Vi träffas och lagar något gott tillsammans, har andakt, leker och chillar. Håll utkik på Rimforsa församlings FB för info någon vecka innan lovet.

Du är alltid välkommen att kontakta oss vid frågor och mer information:

Ida Johansson: tel. 073-441 33 41 eller ida.johansson8@svenakakyrkan.se

Patricia Näslund: tel. 073-441 18 41 eller patricia.naslund@svenskakyrkan.se

Låt barnen komma till mig

Jesus