Foto: Magnus Aronsson /ikon

Internationella gruppen

Längtar du efter att få bidra till en mer rättvis, fredlig och hoppfull värld? Då är Internationella gruppen något för dig. Vi är en grupp ideella engagerade som söker fler medlemmar. Gruppen är öppen för alla åldrar. Fyll i vårt formulär längst ner på sidan, så hör vi av oss!

Vi formar arbetet tillsammans!
Gruppen träffas cirka två gånger per termin. Under året kommer vi bland annat engagera oss i Act Svenska kyrkans två stora insamlingskampanjer; Julinsamlingen och Fasteaktionen. I övrigt har du som medlem stora möjligheter att påverka och forma arbetet utifrån vad du är intresserad av och vill göra. Vi lägger upp arbetet tillsammans i gruppen.

Vill du till exempel:

• Skramla bössa på Östersunds gator.
  • Göra aktivistiska auktioner inspirerat av Ageravolontärerna.
  • Anordna församlingsaktiviteter som folkbildar och engagerar till givande.

Då är internationella gruppen något för dig!

Kunskapshöjande aktiviteter
Du behöver inte vara expert för att vara med i den här gruppen. Att du vill dela med dig av din tid och engagera dig är en god start. Tillsammans ser vi till att fortbilda oss och lära oss mer med tiden.

Träffar under våren 2023

Tisdag 18 april
Tisdag 16 maj

Tid: 19:00-20:30, drop in-fika från kl 18:30.
Plats: Församlingsgården vid Stora kyrkan.

Läs mer om Act Svenska kyrkan och att bli Ageravolontär

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.

Fyra personer sitter och samtalar och skrattar i en soffa.

Du kan också engagera dig i Act Svenska kyrkan

Är du intresserad av volontärarbete och brinner för rättvisefrågor? Då borde du gå med i en internationell grupp och bli ombud för Act Svenska kyrkan.

En grupp ageravolontärer. En ung kvinna talar i en magafon.

Ageravolontär

Är du ung vuxen och vill engagera dig för internationella rättvisefrågor? Vill du vara med och påverka orättvisa strukturer? Då ska du bli Ageravolontär!

Split screen bild där det på halva bilden är natt och på andra halvan dag. Gul text: Dela lika rädd liv

Vårdagjämning, Dela lika-dagen

Den 20 mars uppmärksammar Act Svenska kyrkan världens orättvisa fördelning av mat, makt och resurser. Vi kallar dagen för Dela lika-dagen.

Anmäl ditt intresse här så kontaktar vi dig:

Har du frågor? Kontakta: