Bli medlem

Som medlem i Svenska kyrkan

är du med och hjälper människor hitta ett sammanhang för tro och gemenskap. I Svenska kyrkan finns plats för stora som för små, när livet känns tungt eller på topp. Här finns plats också för dig!

Vad du bidrar till som medlem i Svenska kyrkan och Örgryte pastorat:

• Samtal, hembesök och stöd när livet känns tufft
  • Öppen förskola och aktiviteter där barn och föräldrar kan mötas
  • Gemenskap och träffar för äldre och ensamma
  • Ett rikt musikliv med körer för alla åldrar
  • Grupper där barn och ungdomar blir sedda och får växa
  • Sjukhuskyrkans stöd till patienter, närstående och personal på Östra sjukhuset
  • Gudstjänster och möjlighet till stillhet och eftertanke
  • Våra kyrkor som bärare av kulturarv
  • Mötesplatser där det finns utrymme för personligt engagemang
  • Subventionerad familjerådgivning
  • Räddningsmissionen och Stadsmissionen i Göteborg

Vill du bli medlem? Bor du i Örgryte pastorat? Fyll i formuläret så skickar vi en inträdesblankett hem till dig. En inträdesblankett att själv skriva ut hittar du även längre ner på sidan.

På inträdesblanketten fyller du också i uppgifter om ev. dop och konfirmation. Sedan 1996 är dopet medlemsgrundande i Svenska kyrkan. Är du inte tidigare döpt kan du bli det som vuxen. Då föregås dopet av undervisning i Svenska kyrkans tro. Undervisningen kan läggas upp på olika sätt. Ett första steg är att vi får träffa dig och höra mer om dina tankar och funderingar.

Vi ser fram emot att ha dig som medlem!

Fyll i uppgifterna nedan och skicka in formuläret, så kommer du inom kort att få en inträdesblankett för att bekräfta medlemsskapet.

När du skickar in uppgifterna i anmälningsformuläret godkänner du att Örgryte pastorat behandlar dina personuppgifter. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.