Foto: Magnus Aronson/IKON

Anmäl dig till utbildning för Unga ledare 2018/2019

Ung ledare i Svenska kyrkan Örebro pastorat? Nu kan du anmäla dig till årets utbildning för unga ledare! Kursen riktar sig till dig som redan är ung ledare – och till dig som är konfirmerad och vill bli ung ledare. Sista anmälningsdag 16 september.

Är  du Ung ledare i någon av Svenska kyrkans församlingar i Örebro pastorat? Då är det dags att anmäla sig till årets utbildning! Utbildningen riktar sig till dig som redan är ung ledare – och till dig som är konfirmerad och vill bli Ung ledare.

Vi träffas fem gånger. Under utbildningen kommer du få teori, praktik och reflektion kring ledarskap, människosyn, lekmetodik, andaktsmetodik, bibelkunskap m.m.

Kursdagarna är samma för alla, oavsett om du är nybörjare (steg 1) eller om du varit med ett par år (steg 2 och 3).

Vi träffas följande datum

• Måndag 1 oktober 2018 kl 17–19: Utbildning i Olaus Petri församlingshem
  • Måndag 5 november 2018 kl 17–19: Utbildning i Olaus Petri församlingshem
  • Fredag–söndag 23–25 november 2018: Utbildningsläger på Finnåkers kursgård.
  • Söndag 13 januari 2019 kl 10–12: Högmässa i Olaus Petri kyrka, sändning ut i församlingarna.
  • Onsdag 5 juni 2019 kl 17–20: Uppföljning, utvärdering och grillkväll i Längbro.

Anmäl dig senast 16 september

Här anmäler du dig.