Foto: Ulla-Carin Ekblom

Ridlägerkonfa

Vill du kunna kombinera konfirmation med ridning och hänga med hästar? Sommaren 2025 finns denna möjlighet! Svenska kyrkan Adolfsbergs församling bjuder tillsammans med Karlsdals ridskola in till ridlägerkonfa i Örebro. Ridlägerkonfa har begränsat antal platser.

Ange i anmälan hur stor din ridvana är så att vi kan sätta ihop bra ridgrupper. Du får vara nybörjare eller van ryttare, alla är välkomna!

Upplägg

Vår första träff blir i samband med gudstjänsten söndagen den första advent, 1 december 2024 i Adolfsbergs kyrka. Sedan kommer vi att träffas för ridning och en övernattning under jullovet, ha träffar ca 1 gång/månad i samband med en söndagsgudstjänst för att sedan ha två veckor tillsammans under början av sommaren 2025.

Klicka på bilden – så kan du kolla vad Kiira och tidigare ridlägerkonfirmander tyckte om konfatiden. Foto: Ulla-Carin Ekblom

Dagarna 16 juni till och med 19 juni träffas vi dagtid i Adolfsbergs kyrka klockan 10–17. På söndagen den 22 juni träffas vi på eftermiddagen i kyrkan och då börjar vårt ridläger. Vi har ridläger till och med torsdagen den 26 juni, riduppvisning den 27 juni och konfirmation i Adolfsbergs kyrka söndagen den 29 juni klockan 15.00.

Under ridlägerveckan bor vi i kyrkans lokaler och vi cyklar till stallet varje dag. Det kommer vara både konfa och ridning i en härlig blandning.

Träffar

• Konfirmandstart 1 december. Därefter träff ca 1 gång/månad.
  • Övernattning i samband med jullovet, någonstans omkring datumen 3–6 januari 2025.
  • Konfirmandfest ”Inte som du tror” 23 maj 2025.
  • Ridläger 2025: Dagläger i 16–19 juni. Övernattningsläger 22–26 juni. Riduppvisning 27 juni och konfirmation 29 juni.

Dag: Dagläger 16–29/6 2025. Ridläger med övernattning 22–26/6 2025. Gruppen träffas även under jullovet samt under vårterminen.
Tid: Meddelas senare.
Plats: Adolfsbergs kyrka och Karlsdals ridskola.
Konfirmandstart: 1/12 2024 klockan 10.00 i Adolfsbergs kyrka.
Konfirmation: 29/6 2025 i Adolfsbergs kyrka.
Ev. kostnad: Nej, gruppen är kostnadsfri.
Antal platser: 16

Har du frågor, kontakta:

Angelina Backman, präst, telefon 019-15 47 79, sms 076-722 03 70 eller e-post: angelina.backman@svenskakyrkan.se

Allt om festen ”Inte som du tror” i Örebro 24 maj med Lisa Ajax

I år arrangeras konfirmandfesten ”Inte som du tror” för tolfte gången. Årets huvudartist är Melloaktuella Lisa Ajax! Festen vänder sig till både nuvarande konfirmander och till de ungdomar som ska börja åttan i höst. Platsen är S:t Nicolai kyrka. Inbjudan till festen skickas hem i början av maj.

Vilken konfatyp är du?

Pratglad, gamer, energisk... Det finns ingen ”mall” som du måste passa in i för att börja i en konfagrupp hos Svenska kyrkan i Örebro. Här kan du träffa några av våra konfirmander och kolla vad de tänkte innan – och hur det blev. Konfirmation är inte som du tror.

Välj grupp utifrån tema!

Gaming, sommar eller kanske äventyr? Här hittar du våra konfagrupper i Örebro, sorterade efter tema!

Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling
Glomman 127

(informationsservice, öppet mån-fre 9-16. Lunchstängt 12-13).

E-post:
adolfsbergs.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling på Facebook

Bussförbindelser med stadsbuss: Linje 4 går till Adolfsbergs kyrka (Glomman). Sök din resa här

Församlingens kyrka:

Adolfsbergs kyrka