Program och gudstjänster

Här kan du läsa om program och gudstjänster varje dag och varje vecka i kyrkor och församlingar som tillhör Svenska kyrkan i Örebro.

Du hittar också informationen i vår kalender. Gudstjänsterna publiceras varje fredag i vår annons i Nerikes Allehanda.

Gudstjänst i Adolfsbergs kyrka

Välkommen att fira gudstjänst med oss! Vi firar vanligtvis våra gudstjänster här i Adolfsbergs kyrka, söndagar kl. 10.00. En gång i månaden samt hela juli kör vi kl. 15. Välkommen!

Bön

Gudstjänster i Almby församling

Här hittar du tiderna för en vanlig vecka i våra kapell och kyrkor: Almby kyrka, Sörbykyrkan, Den gode herdens kapell och Universitetskyrkan. Här finns också veckans bibeltexter.

Gudstjänster och mässor i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Här kan du läsa om det som händer i våra kyrkor under den närmaste tiden. Välkommen till våra gudstjänster och mässor!

Gudstjänster i Olaus Petri

Här kan du se dag och tid för veckans fasta gudstjänster i Olaus Petri kyrka, samt kyrkans öppettider.

Bilden föreställer nattvardsoblater.

Gudstjänster i S:t Nicolai kyrka

Här kan du läsa mer om gudstjänsterna, andakterna, veckomässorna och musiken i S:t Nicolai kyrka.

Konserter & Körer i Nikolai

Det finns rikligt med tillfällen att avnjuta musik i S:t Nicolai kyrka. Välkommen!

Konserter i Olaus Petri våren 2024

Välkommen till våra konserter och musikgudstjänster i Örebro Olaus Petri kyrka!