Foto: Pixabay

Information om gudstjänstlivet

Här kan du läsa om vad som gäller för församlingens gudstjänster efter att de nya restriktionerna trätt i kraft 1 juli

Från 1 juni tar våra livestreamade gudstjänster ett uppehåll. Istället finns det möjlighet att i efterhand lyssna till en ljudfil av söndagens gudstjänst på vår hemsida. Filen finns under fliken Gudstjänst.

Det är ifrån 1 juli tillåtet att upplåta lokaler för privata fester och sammankomster för upp till max 50 personer. Detta gäller alltså även uthyrning av våra lokaler till exempelvis dopkalas och minnesstunder. I Skene och Örby församlingshem är det möjligt att vara max 50 personer.

De nya restriktionerna, som möjliggör att vi kan samlas fler personer vid samma tillfälle, medverkar till att vi från och med den 1 juli inte kommer att fira två gudstjänster per söndag i Örby kyrka längre. Utan de ordinarie gudstjänsttiderna under juli-augusti kommer att vara 9.30 i Örby kyrka, då också det kommer att vara söndagsskola, 11 i Skene kyrka, samt 18 i Svenasjö kyrka. Vid några tillfällen kommer det att vara andra tider. För mer information om våra gudstjänster se därför kalendariet på vår hemsida.

Örby-Skene församling 30 juni 2021

Fredrik Gyllensvärd, kyrkoherde