Gillar du att baka?

Vi behöver din hjälp! Gillar du att baka?

Kan du tänka dig att ställa upp som frivillig i vårt nyrustade kök i Kyrkans hus för att i mån av intresse och tid baka kanelbullar och annat till församlingens Café och till kyrkkaffe och kyrkluncher? Självklart står församlingen för alla ingredienser.

I församlingens om- och tillbyggda Kyrkans hus har vi ett Café där alla är välkomna att fika till självkostnadspris. Här finns kaffe, te och något hembakat till det. Här finns tidningar och böcker att läsa.

I anslutning till gudstjänsterna i församlingens kyrkor fortsätter gemenskapen oftast med kyrkkaffe och ibland med kyrklunch. Då är det mycket trevligare med hembakat än med köpebröd.

Intresserad? Hör av dig till  diakon Britt-Marie Thörnros (0297-552 03). Du kan även maila på e-postadressen nedan.

britt-marie.thornros@svenskakyrkan.se