Minikören

4-5 år. Start den 5 september. OBS NY VECKODAG! Anmälan senast 27 augusti..

”Musik gör barn lite smartare”…

”Kör eller fotboll?
Vad kidsen väljer kanske spelar större roll än du tror.
– Barn som musicerar aktivt gör bra ifrån sig i språk och matematik, men också i tester av allmän iq, säger Fredrik Ullén, professor i kognitiv neurovetenskap vid ­Karolinska institutet.”
(läs hela artikeln här; http://www.aftonbladet.se/wendela/familj/article20553263.ab  )

Det ena bör inte utesluta det andra (mitt, Inga-Lill´s tillägg)

MINIKÖREN är en av Nybro och Madesjö församlingars körer. Den riktar sig till barn i åldern 4 – 5 år. Eftersom barn vanligtvis inte kan läsa i denna ålder men däremot är experter på att lära sig utantill, använder vi oss av detta sätt att lära in sånger.

MINIKÖREN är också en grupp där barnen får " leka in " musikens grunder genom sång, spel, rytmträning, lyssningsövningar, rörelse till musik m m.

En musikalisk grundutbildning  - helt gratis.

Att musicera i grupp är också bra för sammanhållning och social miljö.

MINIKÖREN samlas varje vecka på i Ansgarsgården, Nybro. Det är gratis att vara med.

Vi medverkar någon gång per termin i gudstjänsten

ANMÄLAN sker via länken nedan

Plats: Ansgarsgården, Kyrkogatan 5, Nybro
Tid: Tisdagar kl. 17:00-17:30 OBS NY DAG!
Kontakt: Inga-Lill Gustafsson
E-post:inga-lill.gustafsson@svenskakyrkan.se
Sms: 070-215 97 34

Anmälan

Intervju

1. Vad gjorde/gör ni?
    Vi sjöng, vi lät som olika djur. Vi sjöng massa sånger.
  2. Har du något roligt minne?
    När vi fick rita och pyssla på avslutningen. Sjunga är roligt!

Maja Josefsson, 7 år

Anmälan

Här kan du fylla i intresseanmälan för Nybro pastorats barngrupper/körer. Vänligen fyll i formuläret så noggrant du kan. Ledaren återkommer med bekräftelse på om barnet får plats i gruppen eller inte, vanligtvis inom en vecka. Fält märkta med * är obligatoriska.

Genom att anmäla ert barn till verksamhet i Nybro pastorat godkänner ni att vi använder uppgifterna i vårt register enligt GDPR (General Data Protection Regulation) samt delar uppgifterna med Sensus studieförbund för att få verksamhetsstöd. Om barnet slutar i vår verksamhet raderas personuppgifterna permanent. Läs mer om GDPR på www.svenskakyrkan.se/nybro samt om GDPR i Sensus: https://senus.se/om-sensus/viskyddar-dina-personuppgifter/dataskydd-i-svenskakyrkan/