Foto: Clever Visuals / Unsplash (CC0)

Behöver du någon att prata med?

Norrahammars församling är till för dig och vi finns här om du behöver någon att prata med. Kontakta oss gärna för samtal.

Ibland kan livet kännas svårt, ensamt och/eller meningslöst; i dessa stunder kan det vara rogivande att veta att församlingen kan erbjuda stöd och gemenskap i flera olika former.

Behöver du någon att prata med så är du varmt välkommen att kontakta en av våra diakoner, präster eller komministrar för att boka ett samtal. På kvällarna kan du även chatta med jourhavande präst.

Om livet känns så svårt att du inte kan se någon ljusning så ska du inte tveka att ta del av de resurser som samhället kan erbjuda. Det finns utmärkt information att ta del av på bland annat Vårdguiden och MIND.

Ta gärna del av gemenskapen som våra mötesplatser och körer kan erbjuda; du kan läsa mer om våra verksamheter genom att följa länkarna nedan.

Ta del av församlingens mötesplatser

Mötesplatser

Stig in i gemenskapen.

Körer

Att sjunga i kör är bra för både kropp och själ.

Läs mer om vilken hjälp och stöd som Svenska kyrkan kan erbjuda

En person hjälper ett barn att tända ett ljus.

Få hjälp och stöd

Välkommen att kontakta Svenska kyrkan när du behöver någon att prata med. I Svenska kyrkan finns utbildad personal som lyssnar och ger stöd och råd vid allt från sorg till relationsproblem.

Kyrkoherde, präster, komministrar och diakoni