Foto: IKON

Välkommen som medlem

Flyttar du utomlands från Sverige och inte längre är folkbokförd och betalar skatt i Sverige upphör du samtidigt att betala kyrkoavgift till Svenska kyrkan eftersom den samlas in genom den svenska skattsedeln. För att bidra till Svenska kyrkan i New Yorks arbete är det möjligt att bli stödmedlem hos församling och/eller ge en donation, för den som har möjlighet.

HUR?

Medlem blir du online via kyrkans medlemssystem eller i kyrkans café.
Medlemsskapet räcker ett år från dagen du betalar ditt medlemskap.

Familj: $150
Enskild: $100

Bor du i sverige?

Inget problem! Du kan bli medlem även om du inte bor i New York, då ses ditt medlemsskap som ett stödmedlemskap. Du kan också ge en donation. Både stödmedlemskap och donation gör du via kyrkans medlemssidor.

Stöd kyrkan / Support Church of Sweden

Ditt medlemskap gör skillnad. / The Church of Sweden in New York can survive thanks to you.

Mötesplatser

I Svenska kyrkan i New York finns något för alla. Musik, körsång, barngrupper, fika, samtal, gemenskap och tro.