Ett av ljusen i en ljusbärare av svart smide har just brunnit ut.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Kyrkorna är öppna för samtal och ljuständning

Nyhet Publicerad Ändrad

Våra tankar går till alla som på olika sätt drabbats av händelserna på Malmö Latinskola. Kyrkorna i Malmö är öppna för dig som vill tända ljus eller bara sitta ner.

Kom in och tänd ljus

Kyrkorna i Malmö är öppna för dig som vill tända ljus eller bara sitta ner en stund.

Aktuella öppettider för S:t Pauli kyrka hittar du på kyrkans webbplats
Adress: S:t Pauli kyrka, Kungsgatan 17.

Övriga kyrkors öppettider hittar du på sidan Hitta din lokala kyrka

Oftast finns personal i kyrkorna men vill du prata med en präst eller diakon är det säkrast att boka tid, se nedan.

Vill du boka enskilt samtal? Kontakta samtalsmottagningen Prata hjälper

Till samtalsmottagningen kan du ringa när som helst på dygnet på 040–27 92 48. Du pratar in ditt meddelande via en telefonsvarare och blir sedan kontaktad inom kort. Du kan också kontakta Prata hjälper via ett webbforumlär

Texten Prata hjälper mot gul bakgrund och närbild på medelålders man med skägg och mustach

Boka samtal med en diakon

Svenska kyrkan Malmö erbjuder samtalsstöd för alla, oavsett ålder, sexualitet eller religion. Det är helt kostnadsfritt och utan journaler. Du väljer själv om samtalet ska ske digitalt, via telefon eller som fysiskt möte. Ingen fråga är för stor eller för liten.