Foto: Jenny Wollin

Kirsebergskyrkan

Välkommen till Kirsebergskyrkan, den lilla vitkalkade kyrkan i lantlig stil som ligger i östra delen av Malmö, i stadsdelen Kirseberg. Kirsebergskyrkan erbjuder många mötesplatser, en mångfald av körer, ett orangeri där det odlas egna altarblommor och grönsaker och det produceras honung från egen biodling. Ledorden är diakoni, musik och miljö. Kirsebergskyrkan tillhör Husie församling. Övriga kyrkor som ingår i Husie församling är Husie kyrka, Husie församlingshem och Syster Astrids kyrka och Södra Sallerups kyrka.

Påskliljor i skolskenet. I bakgrunden skymtas ett kors.

Stilla veckan och påsk i Husie församling

Var med om påskens stora mysterium och upplev den fängslande berättelsen om Jesus sista dagar. Var med på gudstjänster i Husie kyrka , Syster Astrids kyrka eller i Kirsebergskyrkan. Lyssna till konserten- Stabat Mater i Husie kyrka. På annandag påsk kan du gå en Emmausvandring från Kirsebergskyrkan till Husie församlingshem. Se kalendern för datum och tider.

bild på en pumpa och morotssoppa

Sopplunch

På tisdagar är det liv och rörelse i församlingshemmet. Kom och ät sopplunch i Backasalen kl. 12:10, vi börjar med en kort andakt. Verksamheter är igång på eftermiddagen, ungdomsgruppen ses varannan tisdagkväll. Välkommen att mötas och umgås !

Ett litet barn håller i en hjärtformad våffla.

Påsklovskul

Måndag 25 mars i Kirseberg och tisdag 26 mars kl. 14-17 i Husie församlingshem

Sverigefinskt församlingssarbete i Kirsebergskyrkan

Svenska och finska flaggan bredvid varandra.

Sverigefinskt församlingsarbete

Sverigefinskt församlingsarbete, Ruotsinsuomalainen seurakuntatyö är Svenska kyrkans egen verksamhet. Den bedrivs huvudsakligen på finska men delvis även tvåspråkigt. Arbetet syftar till att främja kristen tro och församlingsliv hos människor med finsk bakgrund eller anknytning. I Malmö är verksamheten centrerad till Kirsebergskyrkan.

En nallebjörn.

Finskt musiklekis

Visste ni att vi i Kirseberg också har finsk verksamhet? Se en video där musiklärare Elsa-Maija Helminen visar vad man gör på ett finskt musiklekis som riktar sig till 3-5-åringar. Är du intresserad så ta gärna kontakt med organist Josefin Sundström för mera information.

En hög med knäckebröd. I bakgrunden anas en semla.

Fastan – tid för eftertanke och bön

Att fasta är att avstå från något för att vinna något annat. Fastan ger oss tid för eftertanke och bön, och tid att växa i tron. Den kristna fastan pågår i 40 dagar, från askonsdagen 14/2 till påskafton 30/3. Här kan du läsa mer om fastan och ta del av allt som händer i Malmös kyrkor.

Aktuellt från Kirsebergskyrkan

Vill du prova på att måla eller utveckla ditt måleri?

Publicerad:

Åtta onsdagar med start 10 april träffas vi i Kirsebergskyrkan, du arbetar självständigt och tar med dig eget material och det du vill fika. Du kan få stöd och hjälp i att utveckla ditt målande. Vi formar innehållet i varje träff tillsammans.Tillfällena leds av Per Lundström och aktiviteten sker i samverkan med Sensus. Anmäl dig till vårens tillfällen.

Konsert med Lelo Nika Quartet

Onsdag 17 april kl. 18 i Kirsebergskyrkan

Viva la musica med tre tenorer Onsdag 20 mars kl 18 i Kirsebergskyrkan

Publicerad:

De tre tenorerna, Staffan Lindberg, Nils Olsson och Johan Palmqvist bjuder på sina favoriter ur opera, musikal och den klassiska repertoaren samt lite populärmusik. Konserten ges i samverkan med Sensus.

Anmäl dig till digitalt nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrev från Kirsebergskyrkan

Ta del av vad som händer i Kirsebergskyrkan genom att prenumerera på nyhetsbrev. Nyhetsbrevet skickas till din epost en gång i månaden.

Kirsebergskyrkan på Instagram

Följ Kirsebergskyrkan på Instagram. Sök på kirsebergskyrkan_unga

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva