Barnkören
Foto: Åke Appelgren

Kom in i gemenskapen

På dessa sidor hittar du information om vad som händer runt om i församlingen. Alla verksamheter som är med här ingår i vårt utbud och vill du vara med oss är du mer än välkommen.

Grupper för små och stora barn:

Småbarnscafé

Under hösten håller småbarnscaféet till vid lekplatsen i Lövestad
på fredagsförmiddagarna. Det blir inget café på onsdagarna. Ingen föranmälan krävs. Har du frågor kan du enkelt lovestads.forsamling@svenskakyrkan.se.

Barnkören i Lövestad församlingshem

Barnkören är för alla som går i klass F-3. Vi startar terminen tisdagen den 19/9. Det är gratis så kom och prova på. Vi samlas på Lövestad skola kl 14.00 och Fyrkappan ca: kl 14.10. Därefter går vi tillsammans till Lövestads församlingshem fikar och sjunger. Har du frågor ring gärna till Helen på 0417 215 79 eller helen.lindqvist@svenskakyrkan.se.

Konfirmandgrupper

Vi träffas varje onsdag med uppehåll för lov i Lövestad församlingshem.

För de vuxna:

Frukostklubben

Vi träffas i församlingshemmet i Lövestad och äter frukost tillsammans en torsdag i månaden klockan 9.00 och därefter har vi ett kort program med varierat innehåll.
Torsdagen den 16 februari börjar vi vårens träffar.

Musikcafé

En onsdag per termin bjuder vi på musik och kaffe i Lövestad församlingshem. Kaffe serveras och samtalet kan flöda.

Kyrkokören

tränar på onsdagar kl 19-21 i Lövestads församlingshem. En samlingspunkt för sångglada och spelglada. Fler sångare är välkomna! Vi startar 14 september 2022.

Filmkvällar

Den enda bion i Lövestad (?) fortsätter under hösten och våren att visa flera filmer.

Syförening

Församlingens syförening finns i Lövestad. Vill du vara med, kontakta Åke Appelgren för ytterligare information.

När, var och hur
Står det inget annat gäller det de flesta fall drop in. Mer information hittar du i menyn under VÅRA VERKSAMHETER och genom kontaktpersonerna/gruppledarna.

Hjärtligt välkomna!