Att leva vidare

-samtal om sorg och saknad. Här har du möjlighet att dela tankar och erfarenheter med andra i liknande situation. Att leva vidare -samtal om sorg och saknad startas varje höst. Hör av dig till Susanna Lillsjö, diakon.

Vi ses vid 5 tillfällen under hösten, vi bjuder på kaffe/te och smörgås. Samtalsgruppen leds av Susanna Lillsjö, diakon och AnnChristin Roos, präst. Vi delar tysthetslöfte med varandra, det som sägs i gruppen stannar där.

Vi bjuder in varje höst till ”Att leva vidare”. Har du inte fått en inbjudan, hör av dig till oss.

Vill du delta eller veta mer? Hör gärna av till Susanna.

Vi träffas i Kungsängens kyrka, Kyrkvägen 35. Buss 559.

Varje människas sorg är unik
Om du vill delta i en samtalsgrupp om sorg och saknad så är det ofta bra för sorgeprocessen om det gått några månader sedan dödsfallet, men känner du att du ännu inte är redo går det bra att vänta till ett senare tillfälle. Sorgen kommer ibland sent, ibland flera år efter dödsfallet.

När vi har mist en närstående så kan sorgen ta sig olika uttryck, man kan få svårt och somna, sova oroligt, ha mardrömmar. Huvudvärk, trötthet, spänningar är också sådant man kan känna i sin kropp. Man kan känna sig otrygg och vill ha både människor omkring sig och vara ensam. Ibland kanske man inte känner igen sig själv. Sorg är inte bara tårar, det kan också vara ilska över vad som hänt. Man kan vara känsligare än vanligt och lättare bli irriterad och arg på omgivningen. Att träffa andra som varit med om samma sak kan vara en hjälp.

Vill du veta mer? Hör gärna av dig till oss.

Vi har tystnadsplikt och för inte journaler.

Kungsängens kyrka

Kungsängens kyrka ligger i hjärtat av Kungsängen. Kyrkan ligger i Upplands-Bro kommun på Kyrkvägen 35. Kyrkan är öppen måndag-onsdag 09-15, torsdag 09-19, fredag 09-15.

Susanna Lillsjö

Kungsängen-Västra Ryds församling

Diakon

Mer om Susanna Lillsjö

Inriktning vuxna och äldre. Diakon med diplom från Silviahemmet (kunskap om kognitiv sjukdom, demens.). Kunskap om psykiatri och neuropsykiatri (NPF).