Foto: Johannes Frandsen/Ikon

Bli medlem -Välkommen!

Du behövs och du är viktig! Vi vill vara en mötesplats för människor i livets olika skeden och situationer. Du är välkommen oavsett vem du är. Svenska kyrkan finns över hela landet och på många platser utomlands. Vi finns också på webben, i sociala medier, på sjukhus. Uppdraget är att vara där för människor, där människor finns.

18 anledningar att vara medlem

Nästan alla som lever i Sverige kommer någon gång i sitt liv i kontakt med Svenska kyrkan. Det kan vara när livet känns som bräckligast eller absolut bäst – och allt däremellan. Oavsett när ska mötet med Svenska kyrkan lyfta, stärka och ge hopp. Kyrkan är en plats att vara stolt över. Du som medlem gör allt möjligt!

OM MEDLEMSKAPET

I Svenska kyrkan är dopet medlemsgrundande. Det betyder att du blir medlem i och med att du döps.

Om du inte är döpt, eller om du gått ur kyrkan, är det enkelt att gå med. Du anmäler ditt inträde genom skriva ut och fylla i den här inträdesblanketten. Skicka den till:
Kungsängen-Västra Ryds församling, Kyrkvägen 35, 196 30 Kungsängen.

Du kan också anmäla inträde genom att fylla i webbformuläret nedan.
Klicka på spara som pdf och skriv ut den. Ditt medlemsbevis skickas snarast till din folkbokföringsadress.

Det är viktigt att ni skriver under med er namnteckning på blanketten innan ni skickar in den.

Dina uppgifter

Var vänlig markera de svar som är aktuella