SONY DSC

Adolfsbergs församling

Startdatum 7 november 2024

Sista anmälningsdag 30 september 2024

Adolfsbergskonfa är för dig som går i anpassad grundskola. Våra träffar följer en tydlig struktur och gruppen åker varken på läger eller resor under konfaåret. Konfirmation på hemmaplan, helt enkelt.

Den här gruppen träffas i Adolfsbergs kyrka och passar dig som trivs i en liten grupp med tydliga ramar. Adolfsbergskonfa har max 8 platser och här möts ungdomar med eller utan särskilt stöd. Gruppen är liten och konfirmandtiden anpassas efter vars och ens behov och förutsättningar, i samråd med konfirmanderna och deras närstående.

Det är lätt att ta sig till oss och röra sig i våra lokaler om en sitter i rullstol och vi har kompetens i teckenspråk i arbetsgruppen.

När vi träffas gör vi roliga saker varje gång. Vi pratar, sjunger, fikar, lyssnar, känner, upplever det som handlar om livet och tron, kyrkan och Gud. Under konfatiden träffar du nya människor och får nya vänner och får upptäcka mer av vad kristen tro kan vara. Tillsammans skapar vi minnen för livet!

Så träffas vi

Var?

Adolfsbergs kyrka

Glomman 127, Örebro.

Vägbeskrivning ›

När?

Första träffen blir den 7 november kl. 17-18.30. Därefter bestäms datum för träffarna tillsammans i gruppen. Vi brukar träffas varannan vecka. Konfirmation en av söndagarna i maj 2025.

Teman

Särskildabehov Konfirmation Hemmaplan