Foto: Emma Olausson

Vårstädning på kyrkogårdarna

Nyhet Publicerad

Gravrättsinnehavare uppmanas att ta tillvara gravlyktor och kransställ senast 30 april 2020.

Vårdstädning på kyrkogårdarna

Nu påbörjas vårstädningen på Boda, Frykeruds och Stora Kils kyrkogårdar. Gravrättsinnehavare uppmanas att ta tillvara gravlyktor och kransställ senast den 30 april 2020. Gravlyktor och kransställ får inte förvaras bakom gravstenarna. På grund av olycksrisken för personalen får inte glasburkar användas tilll lösa blommor. Kyrkogårdsförvaltningen tillhandahåller plastvaser.

Med anledning av coronaviruset

Om du tillhör någon riskgrupp och inte kan ta dig till kyrkogården så hjälper vi dig gärna. Kontakta kyrkogårdsförvaltningen på tel 0554-68 80 93.

Bänkar på en kyrkogård

Kyrkogårdsförvaltning

Här hittar du information om kyrkogårdararna, gravskötsel, begravningsavgift med mera. Välkommen att kontakta kyrkogårdsförvaltningen vid eventuella frågor.

Stora kils kyrkogård

Våra kyrkogårdar

Inom Kils pastorats kyrkliga samfällighet finns tre kyrkogårdar; Boda kyrkogård, Frykeruds kyrkogård och Stora Kils kyrkogård. Alla kyrkogårdar har en minneslund och askgravlund. Kyrkogårdsförvaltningen sköter även gamla kyrkplatsen Apertin.