Påsklovsaktiviteter

Nyhet Publicerad Ändrad

Nu är det påsklov och i vanliga fall hade vi nu varit i full gång med påsklovsöppet i våra öppna verksamheter. Men istället hittar vi på andra saker och försöker nå ut till så många barn och familjer som möjligt på andra sätt.

Påskbrev

På skärtorsdagen gick det ut ett påskbrev till alla kyrkotillbehöriga barn i Kils pastorat i åldern 4-9 år med en påskhälsning, påskberättelsen om Jesus, ett litet påskpyssel och ett par målarbilder. Där fanns också information om hur vi i dessa tider ställer om vår verksamhet.

Pysselpåse att hämta

Du kan hämta en pysselpåse vid pastorsexpeditionen/Närhetens  kyrka inne i Kil. Det finns olika pyssel och passar barn 3-9 år. Vi fyller löpande på med nya pysselpåsar så kom och hämta!

Prenumerera på pysselmail

Under våren kommer vi maila ut pysselbrev med tips och idéer för hemmapyssel. Du anmäler dig till pysselmailet genom att maila anna.kunze@svenskakyrkan.se.

Tipspromenad runt gröna torget

Passa på att gå vår tipspromenadmed start utanför Närhetens kyrka och runt gröna torget. Nya frågor kommer upp  med jämna mellanrum.

Skattjakt

På torsdag anordnas en skattjakt som riktar sig till de lite äldre barnen, 7-12 år. Mer information kommer på hemsidan och facebook.

Påskvandring i skyltfönstret

Under hela påsklovet kan du fortsatt se vår påskvandring i "skyltfönstret" på Kyrkans gård.

Se påskfilmen

Du kan också se en påskfilm här.