Foto: Emma Olausson

Doplöv 2017

Nyhet Publicerad

Du som döptes i Stora Kils kyrka eller Närhetens kyrka under 2017 är välkommen att hämta ditt doplöv på pastorsexpeditionen.

Doplövet och dopträdet symboliserar att vi alla är grenar och blad på livets träd, där stammen är Jesus Kristus. Alla barn som döps i pastoratet får ett eget doplöv som familjen kan dekorera tillsammans. Doplövet hängs sedan upp i kyrkans dopträd där det får hänga under året som man döpts.

Den 4 februari avlövades dopträden i våra kyrkor och alla barn som döptes under 2017 bjöds in för att hämta sina löv. Det finns löv kvar i Stora Kils församling som inte blev hämtade under dopträdsavlövningen.

Du som döptes i Stora Kils kyrka eller Närhetens kyrka under 2017 är därför välkommen att hämta ditt doplöv på pastorsexpeditionen så snart som möjligt.