Om Vikenkyrkan

Alldeles i Mariebergsviken ligger Vikenkyrkan. En modern träkyrka med ett kvadratiskt hemtrevligt kyrkorum.

Adress: Sjömansgatan 6, 652 26 Karlstad
Sittplatser: 68 personer kan sitta i kyrkan utan att öppna skjutdörren till kaférummet. Gör man det får det plats fler. Kyrkan är handikappanpassad.
Café: I cafélokalen intill kyrkan finns det 40 sittplatser. Köket är fullt utrustat.
Uthyrning: Kontakta expeditionen 054-14 14 00
Kontaktperson: Vaktmästare Johanna Andersson 054-14 14 93

Lyssna gärna till Vikenkyrkans historia. Berättar gör Cecilia Björkman

Vikenkyrkans guide Ladda ner
Vikenkyrkans guide

Panorama - se kyrkan som om du var där

Klicka på bilden för att öppna panoramat.

Om Vikenkyrkan

Karlstads domkyrkoförsamling

I domkyrkoförsamlingen finns Karlstads domkyrka och Vikenkyrkan. Varmt välkommen till gudstjänster, konserter, mötesplatser och gemenskap för alla åldrar!

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.