Församlingar

I Karlstads pastorat ingår fem församlingar. Tillsammans täcks nästan hela Karlstads kommun in. Du är välkommen överallt oavsett var du bor.

Alster-Nyedsbygdens församling

Församlingen med både landsbygd och tätort som innefattar de vackra kyrkorna i Älvsbacka, Alster och Nyed med församlingshem. Alla är välkomna.

Karlstads domkyrkoförsamling

I domkyrkoförsamlingen finns Karlstads domkyrka och Vikenkyrkan. Varmt välkommen till gudstjänster, konserter, mötesplatser och gemenskap för alla åldrar!

Kors av glas i Kronoparkskyrkan.

Norrstrands församling

Välkommen till den östra delen av Karlstads tätort. Fyra kyrkor och många engagerade människor.

Väse-Fågelviks församling

Här finns många mötesplatser för gammal och ung både i de två vackra kyrkorna, Sockenstugan i Väse och i Mariagården i Skattkärr.

Västerstrands församling

Välkommen till en stadsförsamling med bred och livlig verksamhet för alla åldrar, små som stora.

Kontakt

Vill du ha kontakt med någon i kyrkan, boka dop, vigsel eller begravning. Prata med oss!

Det här händer i kyrkan

Välkommen att hitta din mötesplats för att bland annat: dela erfarenheter, vila, sjunga, dela med dig eller samtala om tro. Hör gärna av dig om det är några frågor!

Våra kyrkor och kapell

Här hittar du historik och bilder på kyrkorna i Karlstad. Du kan också öppna panoramabilden och se dig omkring i kyrkorummet.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.